Literacki Piątek Konferencja Naukowa Szanse możliwości zagrożenia literatury fot Marcin Szczygieł

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

SPIS TREŚCI

Zasady higieny i bezpieczeństwa

Ośrodek

Bilety

Wydarzenia

Współpraca

Wynajem sali

Sprawy różne


ZASADY HIGIENY I BEZPIECZEŃSTWA

Czy Wasz Ośrodek jest przygotowany na przyjmowanie gości?

Tak. Staramy się na bieżąco dostosowywać do obowiązujących zaleceń sanitarnych. Nasze pracowniczki i nasi pracownicy zachowują wszelkie względy higieny i bezpieczeństwa. Ponadto odkażamy powierzchnie płaskie (posadzki, podłogi i blaty), czyścimy powierzchnie czy przedmioty, z którymi ktoś może mieć bezpośredni kontakt. Robimy wszystko, co możliwe, aby nasz Ośrodek był bezpiecznym miejscem zarówno dla nas, jak i osób nas odwiedzających.

Czy mogę do Was przyjść?

Tak. Ośrodek jest otwarty. Obowiązują jednak pewne ograniczenia. Warto poznać zasady, jakie przyjęliśmy, aby wizyta w Ośrodku przebiegła sprawnie i przyjemnie. Wszystkie zasady są podyktowane troską o zdrowie i bezpieczeństwo zarówno pracowniczek i pracowników Ośrodka, jak i osób odwiedzających naszą instytucję.

O czym pamiętać przed przyjściem?

Pamiętaj o zasadach, jakie u nas obowiązują. Jeśli nie musisz do nas przychodzić, zostań w domu. Jeśli z kolei potrzebujesz do nas zajrzeć, zastosuj się do przyjętych przez nas wytycznych. Przede wszystkim nie przychodź do nas, jeśli masz objawy mogące świadczyć o zakażeniu wirusem SARS CoV-19 lub podejrzewasz u siebie zakażenie lub chorobę. Skontaktuj się wówczas z odpowiednimi służbami i poproś je o pomoc. Sprawdzaj aktualne komunikaty Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej lub Ministerstwa Zdrowia. Ponadto miej przy sobie jednorazowe rękawiczki ochronne oraz zasłaniaj nos i usta, najlepiej specjalną maseczką higieniczną (jeśli jej jednak nie masz, wystarczy chustka lub szalik). Pamiętaj też o zachowaniu odpowiedniej odległości między osobami i stosowaniu się do naszych poleceń. Wszyscy dbamy o to, byśmy byli zdrowi i bezpieczni.

Co zrobić przed wejściem?

Pierwsze drzwi wejściowe, te od ulicy, są otwarte. Z kolei te drugie są otwierane zdalnie. Dlatego osoby chcące wejść do Ośrodka muszą wcześniej skorzystać z wideofonu. Urządzenie znajduje się przy drugich drzwiach wejściowych, po lewej stronie. Wystarczy tylko wcisnąć przycisk na wideofonie i chwilę poczekać. Następnie drzwi zostaną otwarte lub ktoś z nas przekaże dodatkowe informacje i poinstruuje, co robić dalej. Jeśli akurat w środku znajduje już maksymalna dopuszczalna liczba osób, trzeba będzie chwilę poczekać, aż ktoś wyjdzie.

Co robić po wejściu?

Za drugimi drzwiami wejściowymi, po prawie stronie, znajduje się specjalny dozownik z płynem dezynfekcyjnym do rąk. Skorzystaj z niego, aby odkazić swoje dłonie. Dozownik znajduje się dokładnie na ścianie obok lustra, tuż przy białej skrzynce z defibrylatorem AED. Najlepiej będzie, jeśli naciśniesz spust dozownika łokciem lub zewnętrzną stroną dłoni, tak, aby nie mieć bezpośredniego kontaktu z tą częścią urządzenia. Jeśli zauważysz awarię dozownika lub brak płynu, poinformuj nas o tym. Zajmiemy się tym jak najszybciej. Ponadto w środku nie dotykaj eksponatów i innych przedmiotów, które są częścią wystaw. Najlepiej będzie, jeśli nie będziesz dotykać rzeczy bez potrzeby, a po dotknięciu będziesz unikać kontaktu dłoni z twarzą, w szczególności z ustami, nosem czy oczami.

Czy mogę skorzystać z szatni lub toalety?

Obecnie szatnia jest zamknięta. Nie możesz więc zostawić w niej płaszcza, kurtki, parasola czy innej części garderoby. W szczególnych sytuacjach będziemy jednak podchodzili do sprawy indywidualnie. Z kolei toaleta jest dostępna dla osób odwiedzających Ośrodek. Ale tutaj również obowiązują ograniczenia. Do tej pory obie toalety były czynne zarówno dla pracowniczek i pracowników Ośrodka, jak i dla osób odwiedzających Ośrodek – odpowiednio dla kobiet i mężczyzn. Od teraz dla osób odwiedzających Ośrodek czynna jest tylko jedna, wspólna dla obu płci toaleta. Druga toaleta jest przeznaczona dla pracowniczek i pracowników Ośrodka. Prosimy o wyrozumiałość i przestrzeganie tej zasady. Specjalne oznaczenia znajdują się na drzwiach.

Ile osób może wejść do Ośrodka?

W Ośrodku obowiązuje limit osób, które mogą wejść do Galerii, czyli do sal, w których eksponujemy wystawy. Obecnie limity wynoszą: w sali nr 1 –4 osoby, w sali nr 2 – 2 osoby. Ograniczenie nie dotyczy pracowniczek i pracowników Ośrodka. Limity mogą ulec zmianie – będziemy o tym informować na bieżąco. Wszelkie oznaczenia oraz informacje znajdują się w Ośrodku na korytarzu i przy drzwiach.

Czy mogę zostawić dokumenty lub wiadomość bez osobistego kontaktu?

Tak. Przy wejściu do Ośrodka umieściliśmy ogólnodostępną skrzynkę podawczą. Zatem osoby chcące zostawić nam dokumenty, materiały lub wiadomości mogą skorzystać z opcji bezkontaktowej. Skrzynkę znajdziesz na ścianie po prawiej stronie, zaraz po przejściu przez pierwsze drzwi wejściowe. Nie trzeba będzie więc wchodzić na górę i mieć z nami kontaktu. Wystarczy wrzucić odpowiednią przesyłkę do skrzynki i gotowe. Potem ktoś z nas wyjmie zawartość skrzynki i będziemy mogli się zająć dana sprawą. W szczególnych sytuacjach prosimy o wcześniejszą informację. Jeśli przesyłka nie mieści się w skrzynce, jest zbyt ważna, by ją w niej zostawić lub wymagane jest potwierdzenie odbioru, to w takim przypadku zapraszamy do sekretariatu. Ewentualnie prosimy o wcześniejszy kontakt. Wówczas znajdziemy rozwiązanie.

Czy mogę przyjść do Ośrodka z psem?

Niestety, obecnie nie pozwalamy na wchodzenie do Ośrodka ze zwierzętami. Wyjątek stanowią zwierzęta będące przewodnikami czy opiekunami osób z niepełnosprawnościami. Wówczas prosimy dodatkowo o informację przed wejściem. Do każdej osoby podchodzimy indywidualnie.

Mam 15 lat, czy mogę przyjść do Ośrodka bez opiekuna?

Aktualnie osoby poniżej 16. roku życia powinny przychodzić do nas w towarzystwie osób dorosłych, to jest rodziców (lub jednego z rodziców) lub opiekunów prawnych (opiekuna prawnego). Takie osoby mogą przyjść razem i nie muszą stosować się do zasady dystansu pomiędzy osobami.

Gdzie znajdę szczegółowe informacje na ten temat?

Szczegółowo wyjaśniamy wszystko na naszej stronie oraz w Regulaminie wystaw. Polecamy zapoznać się z tymi treściami. W razie wątpliwości czy pytań, prosimy o kontakt.

OŚRODEK

Jak do Was trafić?

Nasz Ośrodek znajduje się przy Placu Biegańskiego w Częstochowie, pod adresem: ulica Dąbrowskiego 1 (z kodem pocztowym 42-202). Sprawdź, gdzie się znajdujemy na mapie Google. Nie dysponujemy miejscem parkingowym dla gości. Możesz jednak zostawić swój pojazd nieopodal. Z kolei wejście do naszego ośrodka znajduje się między księgarnią a kawiarnią. Nasze biuro mieści się na pierwszym piętrze. Na pewno nas znajdziesz.

Jestem osobą z niepełnosprawnością, czy mogę do Was przyjść?

Zasadniczo tak, jesteśmy otwarci na wszystkie zainteresowane osoby. Chcemy, by odwiedzali nas różni ludzie, bez względu na wszystko. Niestety jednak, w naszym ośrodku istnieje dość sporo przeszkód architektonicznych (progi, stopnie, wąskie przejścia), które mogą stanowić problem dla niektórych osób z niepełnosprawnościami. Zależy nam na znoszeniu barier i jak największej dostępności naszej oferty, jednak nie w każdym aspekcie jest to możliwe. Być może jednak dla Ciebie nasze miejsce będzie przyjazne i nie sprawi kłopotu. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji na ten temat, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci tak, jak to tylko jest możliwe.

Kiedy mogę do Was przyjść?

Zasadniczo pracujemy w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 16.00. Jednakże ze względu na odbywające się u nas zajęcia, spotkania czy wydarzenia, często można do nas przyjść również wieczorem i weekendy (w wyjątkowych sytuacjach i raczej zajmujemy się wtedy konkretnymi wydarzeniami). Zatem bywa tak, że jesteśmy otwarci nawet do 20.00. W szczególnych przypadkach zadzwoń do nas i zapytaj.

Jak mogę się z Wami skontaktować?

Najlepiej telefonicznie (34 324-36-38 lub 34 365-17-60) lub mejlowo (biuro[małpa]gaudemater.pl – a adresie ciąg znaków [małpa] zamień na znak @). Jeśli masz konkretną sprawę do konkretnej osoby, możesz odezwać się do niej bezpośrednio. W tym celu sprawdź nasze kontakty.

BILETY

Kiedy i jak mogę kupić bilet?

Internetowo możesz kupić bilet w każdym momencie. Pod warunkiem, że bilety wciąż są dostępne. Z kolei w sprzedaży stacjonarnej, czyli u nas na miejscu, możesz kupić bilet w dni robocze, w godzinach o 8.00 do 15.00 (wtedy kasa biletowa jest otwarta) lub tuż przed wydarzeniem (jeśli tylko bilety są wciąż dostępne). Jeśli chcesz się upewnić, czy bilety wciąż są dostępne i czy możesz akurat przyjść je kupić, najlepiej do nas zadzwoń. Wówczas będziemy mogli dokładnie Cię o tym poinformować. Ważna jest też informacja o tym, że nie prowadzimy rezerwacji biletów.

Czy mogę płacić kartą?

W przypadku sprzedaży internetowej – jak najbardziej. Jeśli jednak chcesz kupić bilet u nas na miejscu, niestety, przyjmujemy tylko gotówkę. Dlatego lepiej mieć odpowiednią ilość pieniędzy przy sobie.

Czy mogę zwrócić bilet niewykorzystany lub kupiony zbyt pochopnie?

Niestety, nie przyjmujemy zwrotów biletów. Jeśli masz bilet kupiony przez pomyłkę lub nie został on wykorzystany z powodu Twojej nieobecności na wydarzeniu, przykro nam, nie możemy Ci w tej sprawie pomóc.

Czy miejsca lub bilety są u Was numerowane?

Nie mamy numerowanych ani biletów ani miejsc. Zatem nie sprzedajemy biletów na określone miejsca. Dlatego też obowiązuje wejście według kolejności przyjścia. Jeśli się spóźnisz lub przyjdziesz za późno, nie możemy zagwarantować, że zajmiesz dogodne miejsce. Warto więc przyjść przynajmniej pół godziny przed wydarzeniem. Najczęściej 20 minut przed wydarzeniem otwieramy drzwi do sali i wtedy można się wygodnie rozsiąść.

Czy na wszystkie wydarzenia obowiązują bilety?

Nie. Niektóre wydarzenia są biletowane. Jednakże dość spora wydarzeń jest otwarta i można wejść na nie bez konieczności posiadania biletu. Informacje na ten temat są umieszczane najczęściej w opisie wydarzenia. Jeśli nie masz pewności co do warunków wstępu na jakieś wydarzenie, skontaktuj się z nami.

Ile kosztują bilety?

Cena biletów jest różna. Sprawdzisz ją najczęściej w tekście zapowiadającym daną imprezę. Jeśli przy opisie nie ma informacji o biletach, to znaczy, że wstęp na wydarzenie jest wolny. Co do innych pytań o bilety, przejdź do sekcji poświęconej biletom.

WYDARZENIA

Skąd dowiedzieć się, co i kiedy organizujecie?

Najlepiej śledź naszą stronę internetową. Tutaj na bieżąco umieszczamy informacje na temat organizowanych przez nas, czy odbywających się u nas wydarzeń. Takie informacje znajdziesz zarówno w Aktualnościach, jak i w Kalendarzu. Ponadto jeśli masz konto na Facebooku, to polub nasz profil. Dzięki temu będziesz na bieżąco ze wszystkim. Tam również udostępniamy informacje o naszej ofercie. Zachęcamy też do przeglądania miejskiego miesięcznika „Co, Gdzie, Kiedy w Częstochowie”, ponieważ staramy się, aby nasze wydarzenia znalazły się w tamtejszym kalendarium. Z kolei jeśli bywasz w centrum lub masz możliwość zajrzenia do nas, to zachęcamy do korzystania z naszego papierowego kalendarium. Znajduje się na dole przy wejściu (za pierwszymi drzwiami, po prawej stronie, na specjalnej tablicy na ścianie). Co miesiąc przygotowujemy zestawienie wydarzeń, w których możesz wziąć udział.

Jak długo trwają Wasze wydarzenia?

To zależy od wydarzenia. Najczęściej przyjmujemy, że wydarzenie trwa półtorej godziny. Są jednak takie, które trwają dłużej. Dlatego lepiej przygotować się na nieco dłuższy pobyt w naszym ośrodku. Są też takie, które nie zajmują wiele czasu i można do nas wpaść, nawet przy okazji. Trudno więc jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jeśli bardzo potrzebujesz takich informacji, to skontaktuj się z nami i zapytaj o konkretne wydarzenie.

WSPÓŁPRACA

Chcę zorganizować lub zagrać koncert, co mam zrobić?

Najlepiej napisz do nas mejla lub umów się na rozmowę z dyrektorem. Wcześniej jednak wypełnij nasz wniosek o organizację wydarzenia. Wówczas będziemy mieli dostęp do najważniejszych informacji, na podstawie których podejmiemy decyzję, co dalej. Chcemy jak najlepiej poznać Twoją ofertę, dowiedzieć się, czego ma dotyczyć nasza współpraca.

Chcę wystawić swoje prace w galerii, co przygotować?

Oczywiście najlepiej będzie, jeśli przygotujesz portfolio, prezentujące Twoje prace, przede wszystkim prace, które chcesz u nas wystawić. Dobrze też będzie, jeśli wypełnisz nasz wniosek o organizację wystawy. Wtedy będziemy mogli dowiedzieć się czegoś więcej, aby podjąć decyzję. Pamiętaj tylko, że nasz kalendarz wystawowy jest bardzo zapełniony i dostępne terminy są bardzo odległe. W razie pytań, skontaktuj się bezpośrednio z naszym kuratorem, Robertem Sękiewiczem: robert[małpa]gaudemater.pl – on przedstawi najbardziej aktualną sytuację, jeśli chodzi o możliwość wystawienia prac w naszym ośrodku.

Chcę zorganizować spotkanie autorskie, co zrobić?

Podobnie jak w przypadku innych wydarzeń, wypełnij wniosek, w którym dokładnie przedstawisz ofertę spotkania. Potem skontaktuj się z nami. Na podstawie wniosku dowiemy się, o jakie spotkanie chodzi. Następnie będziemy mogli dookreślić szczegóły.

Czy mogę liczyć na wsparcie finansowe na organizację wydarzenia?

Niestety, nasz budżet jest zamknięty. Nie przewidujemy dofinansowania wydarzeń, których nie uwzględniliśmy w swoim planie działania na aktualny rok. Jeśli jednak Twoja oferta jest bezkosztowa (to znaczy, nie wymagasz od nas pokrycia kosztów organizacji, np. honorarium itp.), masz już finansowanie (np. własne, sponsorskie itp.) lub wsparcie dotyczy niewielkiej sumy, odezwij się do nas. Wówczas zastanowimy się, co możemy zrobić. Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie, dlatego trudno jednoznacznie określić, co możemy zrobić.

WYNAJEM SALI

Organizuję spotkanie, szkolenie, kurs, czy mogę wynająć u Was salę?

Tak. Jak najbardziej. Wynajmujemy dwie sale, również w celach komercyjnych. Dlatego odezwij się do nas. Szczegóły i cennik znajdziesz na naszej stronie z ofertą wynajmu.

Co zrobić, by wynająć salę?

Po prostu skontaktuj się z nami. Napisz mejla, zadzwoń, umów się na spotkanie – jak Ci wygodnie. Ważne, byśmy już na samym początku wiedzieli, czego dotyczy wynajem, w jakim terminie i tak dalej. Im więcej wiemy, tym szybciej możemy udzielić odpowiedzi i tym lepiej możemy się przygotować.

Ile kosztuje wynajem Waszej sali?

Koszt wynajmu jest uzależniony od terminu (inna stawka obowiązuje w dni robocze, a inna w weekendy) oraz od wybranej sali (jedna jest większa i lepiej wyposażona, druga mniejsza i mniej zasobna w sprzęt). Dlatego sprawdź nasz szczegóły na naszej stronie z ofertą wynajmu.

SPRAWY RÓŻNE

Mam jeszcze inne pytanie, na które nie mogę znaleźć tutaj odpowiedzi, co zrobić?

Po prostu skontaktuj się z nami lub przyjdź do nas. Z chęcią Ci pomożemy i udzielimy potrzebnych informacji.

Skip to content