Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Spis treści

Ośrodek Promocji Kultury

Bilety

Wydarzenia

Zasady sanitarne, dotyczące higieny i bezpieczeństwa

Współpraca

Wynajem sali

Sprawy różne


Ośrodek Promocji Kultury

Powrót do góry

W jakich dniach i godzinach mogę do Was przyjść?

Powrót do góry

Zasadniczo pracujemy w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00 (obecnie, to jest od 1 grudnia 2022, wyjątek stanowi środa, kiedy to pracujemy od 7:30 do 15:30). Jednakże ze względu na odbywające się u nas zajęcia, spotkania czy wydarzenia, często można do nas przyjść również wieczorem i w weekendy (jednak w wyjątkowych sytuacjach, ponieważ wtedy zapewne zajmujemy się konkretnymi wydarzeniami).

Zatem bywa tak, że jesteśmy otwarci nawet do 20.00, ale są to wyjątkowe sytuacje. Polecamy sprawdzić również stronę Godziny Otwarcia, na której na bieżąco aktualizujemy informacje na temat tego, kiedy jesteśmy otwarci. W szczególnych przypadkach zadzwoń do nas i zapytaj.

Jak mogę się z Wami skontaktować?

Powrót do góry

Najlepiej telefonicznie (34 324-36-38 lub 34 365-17-60) lub mejlowo (biuro[małpa]gaudemater.pl – a adresie ciąg znaków [małpa] zamień na znak @). Jeśli masz konkretną sprawę do konkretnej osoby, możesz odezwać się do niej bezpośrednio. W tym celu sprawdź nasze kontakty.

Jak do Was trafić?

Powrót do góry

Nasz Ośrodek znajduje się przy Placu Biegańskiego w Częstochowie, pod adresem: ulica Dąbrowskiego 1 (z kodem pocztowym 42-202). Sprawdź, gdzie się znajdujemy na mapie Google. Nie dysponujemy miejscem parkingowym dla gości. Możesz jednak zostawić swój pojazd nieopodal. Z kolei wejście do naszego ośrodka znajduje się między księgarnią a kawiarnią. Prosimy uważać na stopnie, które znajdują się przy wejściu. Nasze biuro mieści się na pierwszym piętrze. Czasem drugie drzwi wejściowe są zamknięte, dlatego należy wówczas wcisnąć przycisk na wideofonie, umieszczonym po lewej stronie, i poczekać na odpowiedź.

Jestem osobą z niepełnosprawnością, czy mogę do Was przyjść?

Powrót do góry
Zasadniczo tak, jesteśmy otwarci na wszystkie zainteresowane osoby. Chcemy, by odwiedzali nas różni ludzie, bez względu na wszystko. Niestety jednak, w naszym ośrodku istnieje dość sporo przeszkód architektonicznych (progi, stopnie, wąskie przejścia), które mogą stanowić problem dla niektórych osób z niepełnosprawnościami. Zależy nam na znoszeniu barier i jak największej dostępności naszej oferty, jednak nie w każdym aspekcie jest to możliwe. Być może jednak dla Ciebie nasze miejsce będzie przyjazne i nie sprawi kłopotu. Informacje na temat dostępności architektonicznej naszej instytucji znajdziesz także w deklaracji dostępności na naszej stronie. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji na ten temat, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci tak, jak to tylko jest możliwe.

Czy w Ośrodku jest winda?

Powrót do góry

Niestety, nie posiadamy windy. To znaczy w budynku, w którym się znajdujemy jest winda – korzystają z niej pozostali mieszkańcy budynku. Jednakże winda jest dostępna w klatce schodowej, do której należy wejść od strony podwórka. Samo wejście na klatkę jest zamknięte i niedostępne dla osób, chcących nas odwiedzić. Poza tym dostęp do windy nie jest ułatwiony dla osób poruszających się np. na wózku inwalidzkim. Dlatego osoby chcące skorzystać z windy, lub potrzebujące jakiejkolwiek pomocy w dostaniu się do Ośrodka, prosimy o wcześniejszy kontakt, najlepiej telefoniczny. Wówczas szukamy odpowiedniego rozwiązania zależnie od potrzeb.

Bilety

Powrót do góry

Ile kosztują bilety?

Powrót do góry

Cena biletów jest różna. Sprawdzisz ją najczęściej w tekście zapowiadającym daną imprezę. Jeśli przy opisie nie ma informacji o biletach, to znaczy, że wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. Co do innych pytań o bilety, przejdź do sekcji poświęconej biletom.

Kiedy i jak mogę kupić bilet?

Powrót do góry

Bilety możesz kupić w sprzedaży stacjonarnej, czyli u nas na miejscu, w dni robocze, w godzinach o 8.00 do 15.00 (wtedy kasa biletowa jest otwarta) lub tuż przed wydarzeniem (jeśli tylko bilety są wciąż dostępne). Jeśli chcesz się upewnić, czy bilety wciąż są dostępne i czy możesz akurat przyjść je kupić, najlepiej do nas zadzwoń. Wówczas będziemy mogli dokładnie Cię o tym poinformować. Ważna jest też informacja o tym, że nie prowadzimy rezerwacji biletów.

Czy mogę płacić kartą?

Powrót do góry

Przyjmujemy tylko gotówkę. Dlatego lepiej mieć odpowiednią ilość pieniędzy przy sobie.

Czy mogę zwrócić bilet niewykorzystany lub kupiony zbyt pochopnie?

Powrót do góry

Niestety, nie przyjmujemy zwrotów biletów. Jeśli masz bilet kupiony przez pomyłkę lub nie został on wykorzystany z powodu Twojej nieobecności na wydarzeniu, przykro nam, nie możemy Ci w tej sprawie pomóc.

Czy miejsca lub bilety są u Was numerowane?

Powrót do góry

Nie mamy numerowanych ani biletów ani miejsc. Zatem nie sprzedajemy biletów na określone miejsca. Dlatego też obowiązuje wejście według kolejności przyjścia. Jeśli się spóźnisz lub przyjdziesz za późno, nie możemy zagwarantować, że zajmiesz dogodne miejsce. Warto więc przyjść przynajmniej pół godziny przed wydarzeniem. Najczęściej 20 minut przed wydarzeniem otwieramy drzwi do sali i wtedy można się wygodnie rozsiąść.

Czy na wszystkie wydarzenia obowiązują bilety?

Powrót do góry

Nie. Niektóre wydarzenia są biletowane. Jednak większość wydarzeń jest bezpłatna i można wejść na nie bez konieczności posiadania biletu. Informacje na ten temat są umieszczane najczęściej w opisie wydarzenia. Jeśli nie masz pewności co do warunków wstępu na jakieś wydarzenie, skontaktuj się z nami.

Co oznacza, że wstęp jest biletowany lub bezpłatny ?

Powrót do góry

Wydarzenia mają poszczególne kategorie wstępu.

Wstęp biletowany oznacza, że do wejścia na wydarzenie jest wymagany bilet wstępu, najczęściej płatny, a więc należy za niego zapłacić. Ceny biletów są dostosowane do każdego wydarzenia indywidualnie. Czasem wydarzenia są biletowane, jednak obowiązują wówczas bezpłatne wejściówki. Stosowne informacje są umieszczane przy opisach wydarzeń.

Z kolei wstęp bezpłatny oznacza, że wejście na wydarzenie nic nie kosztuje.

O poszczególnych kategoriach wstępu na wydarzenia informujemy w opisach wydarzeń, zarówno w Aktualnościach, jak i w Kalendarzu Wydarzeń. Jeśli jednak nie ma takiej informacji (np. w opisach warsztatów, wydarzeń cyklicznych, czy wydarzeń organizowanych lub koordynowanych przez inne instytucje czy organizacje), najpewniej wstęp jest bezpłatny. Jednakże w razie wątpliwości skontaktuj się z nami.

Wydarzenia

Powrót do góry

Skąd dowiedzieć się, co i kiedy organizujecie?

Powrót do góry

Najlepiej śledź naszą stronę internetową, szczególnie polecamy Kalendarz Wydarzeń. Tutaj na bieżąco umieszczamy informacje na temat organizowanych przez nas, czy odbywających się u nas wydarzeń. Takie informacje znajdziesz więc zarówno w Aktualnościach, jak i w Kalendarzu Wydarzeń. Ponadto jeśli masz konto na Facebooku, to polub nasz profil na Facebooku. Dzięki temu będziesz na bieżąco ze wszystkim. Tam również udostępniamy informacje o naszej ofercie. Zachęcamy też do przeglądania miejskiego portalu „Co, Gdzie, Kiedy w Częstochowie”, ponieważ staramy się, aby nasze wydarzenia znalazły się także w tamtejszym kalendarium.

Jak długo trwają Wasze wydarzenia?

Powrót do góry

To zależy od wydarzenia. Najczęściej przyjmujemy, że wydarzenie trwa półtorej godziny, do dwóch godzin (wliczamy w to nie tylko zasadniczą część wydarzenia, ale też czas oczekiwania przed rozpoczęciem, wejście na salę, następnie czas po wydarzeniu, w którym nierzadko można już prywatnie porozmawiać z artystkami czy artystami). Są jednak takie wydarzenia, które trwają znacznie dłużej. Dlatego czasem lepiej przygotować się na nieco dłuższy pobyt w naszym Ośrodku, a także śledzić oznaczenia zamieszczane w informacjach o wydarzeniach. Są też takie wydarzenia, które nie zajmują wiele czasu i można do nas wpaść, nawet przy okazji. Trudno więc jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jeśli bardzo potrzebujesz takich informacji, zwłaszcza w odniesieniu do konkretnego wydarzenia, to skontaktuj się z nami i zapytaj o nie.

Zasady sanitarne, dotyczące higieny i bezpieczeństwa

Powrót do góry

Czy mogę do Was przyjść?

Powrót do góry

Tak. Aktualnie Ośrodek jest otwarty i dostępny dla osób chcących skorzystać z oferty kulturalnej instytucji. Na bieżąco dostosowujemy się do zaleceń i zmian przepisów, dlatego sytuacja może się zmienić. Prosimy więc o śledzenie komunikatów i aktualizacji, dotyczących zasad sanitarnych.

Czy w Ośrodku obowiązuje limit osób?

Powrót do góry

Aktualnie, to jest od 1 marca 2022 roku, w Ośrodku nie obowiązuje już sanitarny limit osób, które mogą wejść do instytucji. Niemniej jednak w uzasadnionych przypadkach wpuścimy do środka tylko tyle osób, ile możemy ze względów bezpieczeństwa, zwłaszcza w odniesieniu do przepisów przeciwpożarowych i budowlanych. Jakiekolwiek ograniczenia nie dotyczą pracownic i pracowników Ośrodka oraz osób wykonujących pracę na rzecz Ośrodka.

Czy w Ośrodku obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa?

Powrót do góry

Aktualnie, to jest od 28 marca 2022 roku, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w Ośrodku Promocji Kultury nie obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa maseczką higieniczną. Niemniej zalecamy tego rodzaju ochronę osobom, które nie czują się najlepiej i nie chcą zwiększać ryzyka roznoszenia się jakichkolwiek chorób zakaźnych, rozprzestrzeniających się drogą kropelkową.

Współpraca

Powrót do góry

Chcę zorganizować lub zagrać koncert, co mam zrobić?

Powrót do góry

Najlepiej napisz do nas mejla lub umów się na rozmowę z dyrektorką. Wcześniej jednak wypełnij nasz wniosek o organizację wydarzenia – znajdziesz go na stronie zawierającej dokumenty, w sekcji poświęconej wnioskom lub wyślij ofertę koncertową na adres biura Ośrodka oraz Marioli Florek, kierowniczki działu animacji kultury i organizacji imprez – niezbędne dane kontaktowe znajdziesz na stronie kontaktowej. Wówczas będziemy mieli dostęp do najważniejszych informacji, na podstawie których podejmiemy decyzję, co dalej. Chcemy jak najlepiej poznać Twoją ofertę, dowiedzieć się, czego ma dotyczyć nasza współpraca.

Chcę wystawić swoje prace w galerii, co przygotować?

Powrót do góry

Oczywiście najlepiej będzie, jeśli przygotujesz portfolio, prezentujące Twoje prace, przede wszystkim prace, które chcesz u nas wystawić. Dobrze też będzie, jeśli wypełnisz nasz wniosek o organizację wystawy – znajdziesz go na stronie zawierającej dokumenty, w sekcji poświęconej wnioskom. Wtedy będziemy mogli dowiedzieć się czegoś więcej, aby podjąć decyzję. Pamiętaj tylko, że nasz kalendarz wystawowy jest bardzo zapełniony i dostępne terminy są bardzo odległe. W razie pytań, skontaktuj się bezpośrednio z naszym kuratorem, Robertem Sękiewiczem: robert[małpa]gaudemater.pl – on przedstawi najbardziej aktualną sytuację, jeśli chodzi o możliwość wystawienia prac w naszym ośrodku.

Chcę zorganizować spotkanie autorskie, co zrobić?

Powrót do góry

Podobnie jak w przypadku innych wydarzeń, wypełnij wniosek, w którym dokładnie przedstawisz ofertę spotkania – znajdziesz go na stronie zawierającej dokumenty, w sekcji poświęconej wnioskom. Potem skontaktuj się z nami. Na podstawie wniosku dowiemy się, o jakie spotkanie chodzi i jakie są szczegóły oraz warunki. Następnie będziemy mogli określić dalsze szczegóły i przede wszystkim wszystko odpowiednio zaplanować.

Czy mogę liczyć na wsparcie finansowe na organizację wydarzenia?

Powrót do góry

Niestety, nasz budżet jest zamknięty. Nie przewidujemy dofinansowania wydarzeń, których nie uwzględniliśmy w swoim planie działania na aktualny rok. Jeśli jednak Twoja oferta jest bezkosztowa (to znaczy, nie wymagasz od nas pokrycia kosztów organizacji, np. honorarium itp.), masz już finansowanie (np. własne, sponsorskie itp.) lub wsparcie dotyczy niewielkiej sumy, odezwij się do nas. Wówczas zastanowimy się, co możemy zrobić. Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie, dlatego trudno jednoznacznie określić, co możemy zrobić. Najlepiej napisz do nas mejla lub umów się na rozmowę z dyrektorką. Wcześniej jednak wypełnij nasz wniosek o organizację wydarzenia – znajdziesz go na stronie zawierającej dokumenty, w sekcji poświęconej wnioskom.

Wynajem sali

Powrót do góry

Organizuję spotkanie, szkolenie, kurs, czy mogę wynająć u Was salę?

Powrót do góry

Tak. Jak najbardziej. Wynajmujemy dwie sale, również w celach komercyjnych. Dlatego odezwij się do nas. Szczegóły i cennik znajdziesz na naszej stronie z ofertą wynajmu.

Co zrobić, aby wynająć salę?

Powrót do góry

Po prostu skontaktuj się z nami. Napisz mejla, zadzwoń, umów się na spotkanie – jak Ci wygodnie. Ważne, byśmy już na samym początku wiedzieli, czego dotyczy wynajem, w jakim terminie i tak dalej. Im więcej wiemy, tym szybciej możemy udzielić odpowiedzi i tym lepiej możemy się przygotować.

Ile kosztuje wynajem sali?

Powrót do góry

Koszt wynajmu sali jest uzależniony od terminu (inna stawka obowiązuje w dni robocze, a inna w weekendy) oraz od wybranej sali (jedna jest większa i lepiej wyposażona, druga mniejsza i mniej zasobna w sprzęt). Dlatego sprawdź nasz szczegóły na naszej stronie z ofertą wynajmu lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, abyśmy mogli poznać szczegóły zapotrzebowania, jesteśmy otwarci na współpracę.

Sprawy różne

Powrót do góry

Mam jeszcze inne pytanie, na które nie mogę znaleźć tutaj odpowiedzi, co zrobić?

Powrót do góry

Po prostu skontaktuj się z nami lub przyjdź do nas. Z chęcią Ci pomożemy i udzielimy potrzebnych informacji.


Ostatnia aktualizacja strony: 2023-02-17

Skip to content