NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

SPIS TREŚCI

Zasady higieny i bezpieczeństwa

Ośrodek

Bilety

Wydarzenia

Współpraca

Wynajem sali

Sprawy różne


ZASADY HIGIENY I BEZPIECZEŃSTWA

Czy mogę do Was przyjść?

Tak. Aktualnie Ośrodek jest otwarty i dostępny dla osób chcących skorzystać z oferty kulturalnej instytucji. Na bieżąco dostosowujemy się do zaleceń i zmian przepisów, dlatego sytuacja może się zmienić. Prosimy więc o śledzenie komunikatów i aktualizacji.

Czy w Ośrodku obowiązuje limit osób?

Aktualnie, to jest od 1 marca 2022 roku, w Ośrodku nie obowiązuje już limit osób, które mogą wejść do instytucji. Niemniej jednak w uzasadnionych przypadkach wpuścimy do środka tylko tyle osób, ile możemy ze względów bezpieczeństwa. Jakiekolwiek ograniczenia nie dotyczą pracownic i pracowników Ośrodka oraz osób wykonujących pracę na rzecz Ośrodka.

Czy w Ośrodku obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa?

Aktualnie, to jest od 28 marca 2022 roku, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w Ośrodku Promocji Kultury nie obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa maseczką higieniczną.

OŚRODEK

Jak do Was trafić?

Nasz Ośrodek znajduje się przy Placu Biegańskiego w Częstochowie, pod adresem: ulica Dąbrowskiego 1 (z kodem pocztowym 42-202). Sprawdź, gdzie się znajdujemy na mapie Google. Nie dysponujemy miejscem parkingowym dla gości. Możesz jednak zostawić swój pojazd nieopodal. Z kolei wejście do naszego ośrodka znajduje się między księgarnią a kawiarnią. Nasze biuro mieści się na pierwszym piętrze. Na pewno nas znajdziesz.

Jestem osobą z niepełnosprawnością, czy mogę do Was przyjść?

Zasadniczo tak, jesteśmy otwarci na wszystkie zainteresowane osoby. Chcemy, by odwiedzali nas różni ludzie, bez względu na wszystko. Niestety jednak, w naszym ośrodku istnieje dość sporo przeszkód architektonicznych (progi, stopnie, wąskie przejścia), które mogą stanowić problem dla niektórych osób z niepełnosprawnościami. Zależy nam na znoszeniu barier i jak największej dostępności naszej oferty, jednak nie w każdym aspekcie jest to możliwe. Być może jednak dla Ciebie nasze miejsce będzie przyjazne i nie sprawi kłopotu. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji na ten temat, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci tak, jak to tylko jest możliwe.

Kiedy mogę do Was przyjść?

Zasadniczo pracujemy w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 16.00. Jednakże ze względu na odbywające się u nas zajęcia, spotkania czy wydarzenia, często można do nas przyjść również wieczorem i weekendy (w wyjątkowych sytuacjach i raczej zajmujemy się wtedy konkretnymi wydarzeniami). Zatem bywa tak, że jesteśmy otwarci nawet do 20.00. W szczególnych przypadkach zadzwoń do nas i zapytaj.

Jak mogę się z Wami skontaktować?

Najlepiej telefonicznie (34 324-36-38 lub 34 365-17-60) lub mejlowo (biuro[małpa]gaudemater.pl – a adresie ciąg znaków [małpa] zamień na znak @). Jeśli masz konkretną sprawę do konkretnej osoby, możesz odezwać się do niej bezpośrednio. W tym celu sprawdź nasze kontakty.

BILETY

Kiedy i jak mogę kupić bilet?

Internetowo możesz kupić bilet w każdym momencie. Pod warunkiem, że bilety wciąż są dostępne. Z kolei w sprzedaży stacjonarnej, czyli u nas na miejscu, możesz kupić bilet w dni robocze, w godzinach o 8.00 do 15.00 (wtedy kasa biletowa jest otwarta) lub tuż przed wydarzeniem (jeśli tylko bilety są wciąż dostępne). Jeśli chcesz się upewnić, czy bilety wciąż są dostępne i czy możesz akurat przyjść je kupić, najlepiej do nas zadzwoń. Wówczas będziemy mogli dokładnie Cię o tym poinformować. Ważna jest też informacja o tym, że nie prowadzimy rezerwacji biletów.

Czy mogę płacić kartą?

W przypadku sprzedaży internetowej – jak najbardziej. Jeśli jednak chcesz kupić bilet u nas na miejscu, niestety, przyjmujemy tylko gotówkę. Dlatego lepiej mieć odpowiednią ilość pieniędzy przy sobie.

Czy mogę zwrócić bilet niewykorzystany lub kupiony zbyt pochopnie?

Niestety, nie przyjmujemy zwrotów biletów. Jeśli masz bilet kupiony przez pomyłkę lub nie został on wykorzystany z powodu Twojej nieobecności na wydarzeniu, przykro nam, nie możemy Ci w tej sprawie pomóc.

Czy miejsca lub bilety są u Was numerowane?

Nie mamy numerowanych ani biletów ani miejsc. Zatem nie sprzedajemy biletów na określone miejsca. Dlatego też obowiązuje wejście według kolejności przyjścia. Jeśli się spóźnisz lub przyjdziesz za późno, nie możemy zagwarantować, że zajmiesz dogodne miejsce. Warto więc przyjść przynajmniej pół godziny przed wydarzeniem. Najczęściej 20 minut przed wydarzeniem otwieramy drzwi do sali i wtedy można się wygodnie rozsiąść.

Czy na wszystkie wydarzenia obowiązują bilety?

Nie. Niektóre wydarzenia są biletowane. Jednakże dość spora wydarzeń jest otwarta i można wejść na nie bez konieczności posiadania biletu. Informacje na ten temat są umieszczane najczęściej w opisie wydarzenia. Jeśli nie masz pewności co do warunków wstępu na jakieś wydarzenie, skontaktuj się z nami.

Ile kosztują bilety?

Cena biletów jest różna. Sprawdzisz ją najczęściej w tekście zapowiadającym daną imprezę. Jeśli przy opisie nie ma informacji o biletach, to znaczy, że wstęp na wydarzenie jest wolny. Co do innych pytań o bilety, przejdź do sekcji poświęconej biletom.

WYDARZENIA

Skąd dowiedzieć się, co i kiedy organizujecie?

Najlepiej śledź naszą stronę internetową. Tutaj na bieżąco umieszczamy informacje na temat organizowanych przez nas, czy odbywających się u nas wydarzeń. Takie informacje znajdziesz zarówno w Aktualnościach, jak i w Kalendarzu. Ponadto jeśli masz konto na Facebooku, to polub nasz profil. Dzięki temu będziesz na bieżąco ze wszystkim. Tam również udostępniamy informacje o naszej ofercie. Zachęcamy też do przeglądania miejskiego miesięcznika “Co, Gdzie, Kiedy w Częstochowie”, ponieważ staramy się, aby nasze wydarzenia znalazły się w tamtejszym kalendarium. Z kolei jeśli bywasz w centrum lub masz możliwość zajrzenia do nas, to zachęcamy do korzystania z naszego papierowego kalendarium. Znajduje się na dole przy wejściu (za pierwszymi drzwiami, po prawej stronie, na specjalnej tablicy na ścianie). Co miesiąc przygotowujemy zestawienie wydarzeń, w których możesz wziąć udział.

Jak długo trwają Wasze wydarzenia?

To zależy od wydarzenia. Najczęściej przyjmujemy, że wydarzenie trwa półtorej godziny. Są jednak takie, które trwają dłużej. Dlatego lepiej przygotować się na nieco dłuższy pobyt w naszym ośrodku. Są też takie, które nie zajmują wiele czasu i można do nas wpaść, nawet przy okazji. Trudno więc jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jeśli bardzo potrzebujesz takich informacji, to skontaktuj się z nami i zapytaj o konkretne wydarzenie.

WSPÓŁPRACA

Chcę zorganizować lub zagrać koncert, co mam zrobić?

Najlepiej napisz do nas mejla lub umów się na rozmowę z dyrektorem. Wcześniej jednak wypełnij nasz wniosek o organizację wydarzenia. Wówczas będziemy mieli dostęp do najważniejszych informacji, na podstawie których podejmiemy decyzję, co dalej. Chcemy jak najlepiej poznać Twoją ofertę, dowiedzieć się, czego ma dotyczyć nasza współpraca.

Chcę wystawić swoje prace w galerii, co przygotować?

Oczywiście najlepiej będzie, jeśli przygotujesz portfolio, prezentujące Twoje prace, przede wszystkim prace, które chcesz u nas wystawić. Dobrze też będzie, jeśli wypełnisz nasz wniosek o organizację wystawy. Wtedy będziemy mogli dowiedzieć się czegoś więcej, aby podjąć decyzję. Pamiętaj tylko, że nasz kalendarz wystawowy jest bardzo zapełniony i dostępne terminy są bardzo odległe. W razie pytań, skontaktuj się bezpośrednio z naszym kuratorem, Robertem Sękiewiczem: robert[małpa]gaudemater.pl – on przedstawi najbardziej aktualną sytuację, jeśli chodzi o możliwość wystawienia prac w naszym ośrodku.

Chcę zorganizować spotkanie autorskie, co zrobić?

Podobnie jak w przypadku innych wydarzeń, wypełnij wniosek, w którym dokładnie przedstawisz ofertę spotkania. Potem skontaktuj się z nami. Na podstawie wniosku dowiemy się, o jakie spotkanie chodzi. Następnie będziemy mogli dookreślić szczegóły.

Czy mogę liczyć na wsparcie finansowe na organizację wydarzenia?

Niestety, nasz budżet jest zamknięty. Nie przewidujemy dofinansowania wydarzeń, których nie uwzględniliśmy w swoim planie działania na aktualny rok. Jeśli jednak Twoja oferta jest bezkosztowa (to znaczy, nie wymagasz od nas pokrycia kosztów organizacji, np. honorarium itp.), masz już finansowanie (np. własne, sponsorskie itp.) lub wsparcie dotyczy niewielkiej sumy, odezwij się do nas. Wówczas zastanowimy się, co możemy zrobić. Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie, dlatego trudno jednoznacznie określić, co możemy zrobić.

WYNAJEM SALI

Organizuję spotkanie, szkolenie, kurs, czy mogę wynająć u Was salę?

Tak. Jak najbardziej. Wynajmujemy dwie sale, również w celach komercyjnych. Dlatego odezwij się do nas. Szczegóły i cennik znajdziesz na naszej stronie z ofertą wynajmu.

Co zrobić, by wynająć salę?

Po prostu skontaktuj się z nami. Napisz mejla, zadzwoń, umów się na spotkanie – jak Ci wygodnie. Ważne, byśmy już na samym początku wiedzieli, czego dotyczy wynajem, w jakim terminie i tak dalej. Im więcej wiemy, tym szybciej możemy udzielić odpowiedzi i tym lepiej możemy się przygotować.

Ile kosztuje wynajem Waszej sali?

Koszt wynajmu jest uzależniony od terminu (inna stawka obowiązuje w dni robocze, a inna w weekendy) oraz od wybranej sali (jedna jest większa i lepiej wyposażona, druga mniejsza i mniej zasobna w sprzęt). Dlatego sprawdź nasz szczegóły na naszej stronie z ofertą wynajmu.

SPRAWY RÓŻNE

Mam jeszcze inne pytanie, na które nie mogę znaleźć tutaj odpowiedzi, co zrobić?

Po prostu skontaktuj się z nami lub przyjdź do nas. Z chęcią Ci pomożemy i udzielimy potrzebnych informacji.

Skip to content