JAZZtochowa 2015/2016

19 września 2015

„K” Project:

Krzysztof MAJCHRZAK – Polska / Francja: bas elektryczny, kompozytor
Pete DRUNGLE – USA : fortepian, instrumenty klawiszowe
Philippe „Pipon” GARCIA – FRANCJA : perkusja, sampler, parlofon, vocal

Krzysztof Majchrzak: muzyk, kompozytor i producent.  Media nazywają go wirtuozem basu, twórcą własnych niepowtarzalnych dźwięków. Krzysztof jest częstochowianinem, absolwentem IV LO im. Sienkiewicza i Szkoły Muzycznej. Ucząc się gry na kontrabasie spotkał w szkole Janusza Iwańskiego, Czesława Łęka i Antoniego Gralaka. Z nimi stworzył późniejszy zespół Tie Break. W 1980 roku wygrali festiwal Jazz Juniors. Występowali z sukcesami na festiwalach: Jazz nad Odrą i Jazz Jamboree.Po okresie aktywnego udziału w tworzeniu nowej fali polskiego jazzu, w 1988 roku Majchrzak osiedlił się we Francji. Kontaktu z PolskKrzysztof Majchrzaką nie tracił; do ważniejszych jego projektów muzycznych należy choćby legendarny Labirynt, współtworzony z Henrykiem Gembalskim i Michałem Zduniakiem. Swój artystyczny świat zbudował na skrzyżowaniu różnych kultur muzycznych i różnych źródeł inspiracji z muzyki współczesnej poprzez harmolodic do rocka, jazzu i muzyki etniczne. Przywiązuje wielką wagę do improwizacji, mistrzowsko posługując się basem preparowanym. W swoich kompozycjach często zawiera elementy etniczne. Ciągle poszukuje oryginalnych i niepowtarzalnych dźwięków, zamiast powtarzania wzorów jazzowych. W licznych międzynarodowych składach grał częstochowianin na koncertach i festiwalach w większości krajów Europy, w USA i Kanadzie.

Pete Drungle to laureat nowojorskiej nagrody Bessie Award. Wybitny kompozytor .i pianista, który współpracował z Ornette Colemanem, The Kronos Quartet, Yoko Ono i wielu innymi znakomitościami. Pisze muzykę do teatru, telewizji, filmu i wideo, pracuje z artystami wizualnymi i performance, w tym m.in. Michaelem Portnoy’em, Rudolfem Stingelem, Marianne Vitale, Lilibeth Cuenca Rasmussen, Agathe Snow i innych. Jego kompozycje muzyczne, spektakle i sound design towarzyszyły wystawom Art-Basel Miami, Whitney Biennale i Performa 07, 09 i 11. Wsławił się, dziś legendarny seansem 24-godzinnej improwizacji fortepianowej. Wychwalający go Alan Licht publicysta The Wire Magazine podkreślał jego pełną kreatywność po 23 godzinach wy11911971_10153316970312659_756670713_nkonywania improwizowanego programu.Poza Bessie Avard Drungle otrzymał stypendium American Music Center i rezydencje kompozytorskie w Ucross, Wyoming i Wydziale Sztki Cardiff Wales. Ornette Coleman mówił o jego muzyce, że to osobny świat dźwięku. Sean Lennon (syn Johna) pisał: „… Niesamowite … najważniejszy zapis piano solo jaki słyszałem w ciągu dekady. „Rozległość i głębia jego improwizacji, kreatywność przy fortepianie są naprawdę wyjątkowe. Pete jest prawdziwym muzykiem i artystą ponad i poza gatunkami; jest wspaniałym pianistą. „- dodawał Philip Lasser profesor kompozycji w Julliard School.

Philippe „Pipon” Garcia sześć lat mieszkał w Turcji. Był członkiem Orkiestry Symfonicznej w Stambule, uczył też perkusji w konserwatorium w Ankarze i towarzyszył popularnym piosenkarzom jak Sezen Aksu, Nilufère czy Alpay.Po powrocie do Francji, grał z Donem Cherrym i Barrem Philipsem towarzyszył choreografiom Carolin Carlson i Carine Wener. W Macon w 1994 roku, brał udział w tworzeniu Collectif Mu wraz z Gaëlem Horellou, jak również w założeniu klub jazzowego „The C11930675_1488624251455731_832197000_nrescent”, gdzie dzielił scenę z Sergem Lezarevitchem, Stevem Grossmanem, Ricardo del Fra, Piotrem Królem i innymi. W 1997 roku założył Cosmik Connection, drum’n’bassowy projekt electro-jazz-fussion, gdzie dołączył Jeremie Picard i Gael Horellou. Cosmik był alureatem wielu festiwali i nagrał trzy płyty.W międzyczasie Garcia uczestniczył w powstawaniu albumów i w trasach Erika Truffaza, Michela Benita, Laurenta de Wilde itd. Na żywo Pipon rozwija jako Kpt’N PLANET. Jego perkusja, sampler, 4 mikrofony, mikser i jego słynny już domofon powodują, że talent muzyka eksploduje i przenosi słuchaczy do swego osobistego wszechświata.

31 października 2015

Neneh Cherry & RocketNumberNine i Graal
sala Filharmonii Częstochowskiej im. Bronisława Hubermana

Neneh Cherry jest pasierbicą trębacza jazzowego Dona Cherry’ego. Kiedy miała kilka lat, zaczęła towarzyszyć ojczymowi w jego tournee. W wieku 14 lat przeniosła się do Londynu, gdzie była członkiem kilku różnych grup punkowych. Jej pierwsze solowe wydawnictwo, „Buffalo Stance”, było na trzecim miejscu na brytyjskiej liście przebojów i „number one” na amerykańskiej liście muzyki tanecznej. Pierwszy album Neneh „Raw like Sushi” wyprodukował jej mąż, Cameron McVey. IMG_0104W latach 80. i wczesnych 90. wydała kilka singli: „Manchild” – stał się wydarzeniem w Szwecji, „Pocałunki na wiatr” i „Inna City Mama”. Wszystkie trzy dotarły do pierwszej 20. w Wielkiej Brytanii. Była również zaangażowana w scenę muzyczną w Bristolu, gdzie zaśpiewała na albumie grupy Massive Attack „Blue Lines”.W 1994 roku nagrała „7 Seconds” wraz z Youssou N’Dour; piosenka pozostała na listach przebojów przez prawie pół roku. W 1996 roku ukazał się jej album „Men”, a rok później Neneh Cherie Remixes i kilka singli. W połowie lat 90. wraz z Cher i Chrissie Hynde oraz Erikeim Claptonem (gitara), nagrała hitowy cover Judds „Love Can Build a Bridge „. Już w nowym wieku wystąpiła też z przebojowymi utworami w albumach znanych zespołów: „Demon Days” Gorillaz (2005); „Teddybears” Soft Machine (2007). Następne parę lat Neneh była członkiem zespołu Circus, z którym wydała kilka płyt. W 2012 ukazała się płyta „The Cherry Thing” nagrana we współpraca z skandynawskimi gigantami jazzu. Rzecz obejmuje utwory: Suicide, The Stooges, Martiny Topley-Bird i Dona Cherry’ego. Jej pierwszy po 18 latach solowy album „Blank Project” wyszedł w 2014 roku i przez świat muzyczny został przyjęty bardzo życzliwie.

Antoni „Ziut” Gralak przyjeżdża ze składem, że „klękajcie narody”: Bronek Duży, Alek Korecki, Locko Richter, Arek Skolik, Jacek „Budyń” Szymkiewicz, a do tego: Korneliusz Kłose11781636_1036457776372772_686004935959803289_nk, Marek Pospieszalski, Ola Rzepka i Darek Sprawka. To Graal – autorska formacja muzyka wywodzącego się z Częstochowy i wciąż związanego z miastem. „czarne 13” to szósta płyta formacji. Nagrana po długiej przerwie, a więc oczekiwana przez fanów.O Gralaku czytamy w Wikipedii: od lat uznawany jest za jednego z najbardziej twórczych muzyków w kraju. Swoją trąbką nadał szlif najważniejszej ścieżce polskiego off jazzu lat 80. XX wieku. Nazwisko Gralaka odsyła do legendarnych formacji: Free Cooperation, Young Power oraz bliższych rockowi grup Sfora i Woo Boo Doo, po międzynarodową formację Universal Supersession. Sławę zdobył jako współtwórca potęgi jazz-rockowej formacji Tie Break, którą zalicza się do wąskiego gronathumb_340x300-98a1a68d221ecbd24887ac00a7f18ec619df2574a885a277720276d209098724ed572a6b1a38fc5af2748e94e728e97f44c920896fd4e50e25b7d363e46f32ab kultowych polskich grup muzycznych. Ceniony muzyk sesyjny. Współpracuje z czołówką jazzowej sceny i wieloma gwiazdami pop, (Twinkle Brothers, R.A.P., Voo Voo, Automatik, Stanisław Sojka, Justyna Steczkowska, Jass Tri, Universal Supersession, Wilki, Raz, Dwa, Trzy, Anna Maria Jopek, Nick Cave, Dede Bridgewater, Andrzej Smolik, Masala Sound System, Tymański Yass Ensamble, Pogodno, Wojciech Waglewski, Maciej Maleńczuk). Nagrywa muzykę filmową i teatralną. Prowadzi dwa autorskie projekty Graal i YeShe.

14 listopada 2015
NSI Quartet
Cyprian Baszyński – trąbka
Bartek Prucnal – saksofon
Max Mucha – kontrabas
Dawid Fortuna – perkusja
N S I to krakowski kwartet założony przez młodych, ale utytułowanych już muzyków. Muzyka zespołu pokazuje nam, jak duża siła tkwi w akustycznym jazzie. Oryginalność kompozycji, świetne brzmienie i dojrzałość, to tylko niektóre atuty kwartetu. W i5ach grze możemy usłyszeć zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne spojrzenie na muzykę. Zespół powstał w 2012 roku z inicjatywy trębacza Cypriana Baszyńskiego oraz saksofonisty Bartka Prucnala. Swoją debiutancką płytą „Introducing” NSI Quartet mocno zaistniał na polskiej scenie jazzowej. Pozytywny oddźwięk w branżowych mediach poskutkował tytułem „Debiut Roku” wg portalu jazzarium.pl oraz polish-jazz.blogspot.com. Entuzjastycznie o ich muzyce wypowiadały się gwiazdy światowego formatu takie jak Kenny Garret, Walter Smith III, John Betch, czy Piotr Wojtasik. Według audycji Jazz Radio” Polska na Jazzowo” oraz Polish Jazz Blogspot album plasuje się w pierwszej dziesiątce płyt wydanych w 2013 r.Zespół został doceniony na międzynarodowych konkursach jazzowych takich jak: 36 Jazz Juniors, V Azoty Tarnów International Jazz Contest czy 39 Klucz Do Kariery w ramach Gorzów Jazz Celebrations, zdobywając najwyższe laury. Kwartet wystąpił również na znaczących festiwalach m.in.: Bielska Zadymka Jazzowa 2013, Młyn Jazz Festiwal 2013, 6th Grupa Azoty Jazz Contest Tarnów 2013, Jazz Juniors 2013. NSI Quartet został zaproszony na festiwal Jazz Nad Odrą 2015 przez Leszka Możdżera, żeby dać wspólny koncert.

5 grudnia 2015

Kinior & Jackson

Kinior & Jackson – to tylko jedna z konfiguracji, w jakich ci dwaj wybitni instrumentaliści koncertują wspólnie. Duet daje im możliwość bezpośredniego zderzenia swoich indywidualności w zupełnie wyjątkowej jakości muzycznej.

Włodzimierz „Kinior” Kiniorski jest jedną z legend polskieKinior&Jackson1go jazzu i muzyki improwizowanej. Twórca stylu Flap, promującego eklektyzm muzyczny. Początkowo związany ze sceną jazzową, Kiniorski zainteresował się muzykami etnicznymi. Grał m.in. z Normanem Grantem, Sony Robertson, Twinkle Brothers, zespołem Trebunie-Tutki oraz z Kinior Orchestra, Stan d’Art, Young Power, R.A.P., Free Cooperation, Izraelem, Tie Breakiem, Mamadou Diouf. Saksofonista, multiinstrumentalista, kompozytor, ale też dyrektor festiwalu muzycznego. Jak wielu z jego pokolenia związany ze środowiskiem Tie Break, gdzie działał też częstochowianin Piotr „Jackson” Wolski. Jackson, który grał z Tomaszem Stanką czy Stanisławem Soyką, Habakukiem i Immanuelem, prowadzi swój własny Tam Tam Project.

22 stycznia 2016

WOJTEK MAZOLEWSKI QUINTET – POLKA GOLD TOUR

Skład zespołu:

Wojtek Mazolewski Quintet 2 - Polka - fot. MichaĹ‚ AndrysiakWojciech Mazolewski – kontrabas
Joanna Duda – instrumenty klawiszowe
Marek Pospieszalski – saksofon
Cyprian Baszyński – trąbka
Qba Janicki – perkusja

godz. 20:00, Pub Sportowy Stacherczak (al. Kościuszki 1)

Wojtek Mazolewski, ur. 1976r, trójmiejski basista i kompozytor. Założyciel i lider Pink Freud, Wojtek Mazolewski Quintet.

„Mazolewski zredefiniował jazzową formę i nadał jej nowoczesny kształt oraz otworzył słuchacza na, do tej pory uznawaną za hermetyczną, odmianę muzyki. Oswoił jazz i wprowadził go na listy przebojów, telewizyjne ekrany oraz … łamy prasy popularnej”. Gazeta Wyborcza

Jego muzyczne działania dały początek boomu polskiej muzyki jazzowej na początku XXI wieku, a niekonwencjonalna, jak na warunki sceny rodzimego jazzu aktywność, wpłynęła na nową lokalizację tego gatunku muzycznego w świadomości przede wszystkim młodego słuchacza.

Muzyczny partner m.in. Pete’a Warehama, Dennisa Gonzalesa, Tima Berne, Wojtka Waglewskiego, Lecha Janerki, Fisza, Emade oraz wielu innych. Autor muzyki filmowej i teatralnej. Prowadzi autorską audycję
w Polskim Radio oraz w Chilli Zet. Laureat prestiżowych nagród muzycznych, prezentuje nowe oblicze polskiego jazzu w Europie, Ameryce Południowej i Japonii.

Mazolewskiego doceniły również media, nagradzając jego talent muzyczny. Przyznano mu m.in. nagrodę III Programu PR za „Monster of Jazz”, trzykrotnie wygrywał ze swoim Pink Freud w kategorii najlepszy zespół elektryczny wg prestiżowego Jazz Forum, od kapituły Stowarzyszenia Melomani otrzymał Jazzowego Oscara oraz, ponownie od radiowej „Trójki” nagrodę Mateusza.
Mazolewski to również autor muzyki do spektakli teatralnych, filmów niszowych oraz, ostatnio, kompozytor kompozycji do serii audiobooków wydawanych przez Audiotekę.

 13 lutego 2016

Ed Cherry Specjal Trioimage22 (1)

Ed Cherry- gitara
Adam Kowalewski – bas
Arek Skolik – perkusja

sala widowiskowa OPK

 

ED CHERRY – jeden z najlepszych nowojorskich gitarzystów jazzowych, jest
najbardziej znany z wieloletniej współpracy (od 1978 r. do 1992 r.) z trębaczem Dizzym Gillespiem. Występował w kwartecie Gillespiego, w big bandzie oraz w The United Nation Orchestra, której płyta „Live at Royal Festival Hall” (Enja) zdobyła nagrodę Grammy.
Współpracował również z wieloma innymi wybitnymi wykonawcami jazzowymi jak Paquito D`Rivera, Henry Threadgill, John Patton, Jon Faddis, Hamiet Bluiett i Paula West. W latach 1997–1998 Cherry współtworzył latynoski jazz band „Crisol”, którego liderem był
Roy Hargrove, i z którym występował w Havanie na Kubie. Obecnie jest liderem kilku własnych formacji i występuje niemal pod każdą szerokością geograficzną, od Ameryki przez Europę, aż po Azję (w 2002 roku brał udział w Vodaphone Madarao Jazz Festival w Japonii).

AREK SKOLIK - w 2005 r. otrzymał tytuł „Najlepszego Perkusisty Roku” oraz zajął II miejsce w kategorii Perkusisty Roku przyznawanej przez miesięcznik „GITARA BAS I BĘBNY”. W 2005 roku został nagrodzony przez Prezydenta Miasta Gliwic za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury muzycznej.
Jako perkusista jazzowy zajmuje czołowe miejsca w ankiecie pisma Jazz Forum. Arek należy do grona muzyków, którzy nie starają się być nowatorscy za wszelką cenę, raczej chyli czoła przed dziesięcioleciami tradycji, starając się wpisać w nią swój
muzyczny temperament. To nieprzeciętnie muzykalny perkusista o doskonałym warsztacie i poczuciu swingu, co stawia go wśród grona najlepszych perkusistów w kraju.

ADAM KOWALEWSKI – zambrowianin, absolwent Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zambrowie (wychowawca Ryszard Ogrodnik) i Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia. Edukację muzyczną kontynuował w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Łomży w klasie kontrabasu. Ukończył elitarny Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Od 1999 jest wykładowcą tego wydziału w
klasie kontrabasu i gitary basowej. Współpracował i współpracuje od wielu lat z czołówką polskich muzyków jazzowych takich jak: Janusz Muniak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Tomasz Szukalski, Tomasz Stańko, Piotr Baron, Piotr Wojtasik, Leszek Możdżer, Adam Pierończyk, Jarosław Śmietana, Eryk Kulm i wielu innych.

 18 marca 2016

Wojciech Karolak Trio :

image12Wojciech Karolak – organy Hammonda
Tomasz Grzegorski – saksofon tenorowy
Arek Skolik – perkusja

Nieodpłatne zaproszenia na koncert Ośrodek Promocji Kultury „Gaude Mater”, który zaprosił artystę, zacznie wydawać 7 marca, od godz. 8.00.

OPK ma 100 zaproszeń z pewną niespodzianką: odbierający je dowiedzą się dopiero, gdzie jest koncert i jakie są uwarunkowania udziału w nim. Dziś zdradzić możemy jedynie, że w imprezie uczestniczyć mogą wyłącznie osoby, które ukończyły 18 lat.

WOJCIECH KAROLAK TRIO

Wojciech Karolak, pianista jazzowy, kompozytor, aranżer, uznawany za jednego ze słynniejszych wirtuozów organów Hammonda w Europie. Kariera muzyczna Wojciecha Karolaka zaczęła się w 1958 roku, kiedy nawiązał współpracę z zespołem Jazz Believers jako saksofonista. W zespole tym występowali także Jan Ptaszyn Wróblewski oraz Krzysztof Komeda. W latach 1959-60 grał na saksofonie w grupie The Wreckers Andrzeja Trzaskowskiego. W 1961 poświęcił się grze na fortepianie w zespole Andrzeja Kurylewicza. Współpracował także z Swingtetem Jerzego Matuszkiewicza. W 1962 roku wspólnie z Andrzejem Dąbrowskim założył The Karolak Trio i wydał pierwszą autorską płytę. W 1963 roku współpracował z Ptaszynem Wróblewskim w zespole Polish Jazz Quartet. W 1973 stał się właścicielem organów Hammonda-B3. W latach 1973-1978 współpracował z Janem Ptaszynem Wróblewskim w zespole Mainstream. W latach 80. XX wieku razem z Tomaszem Szukalskim i Czesławem Bartkowskim stworzył formację Time Killers. Wspólnie nagrali album, który w ankiecie krytyków „Jazz Forum” został uznany za najlepszą płytę jazzową dekady. W 1988 Karolak brał udział w nagraniu płyty Obywatela GC, na której grał na organach Hammonda. W latach 90. XX wieku współpracował z Jarosławem Śmietaną z którym nagrał trzy albumy. Udziela się także w projektach jazzowych Piotra Barona, Zbigniewa Lewandowskiego i występuje jako członek zespołu Guitar Workshop Leszka Cichońskiego. Eksperymentował również jako kompozytor muzyki filmowej. Jednym z obrazów, do którego pisał muzykę była „Konopielka” w reżyserii Witolda Leszczyńskiego, napisał do niej bardzo charakterystyczny motyw, oddający specyfikę barokowej, polifonicznej muzyki organowej. Pisywał też muzykę do tekstów żony, Marii Czubaszek. W 2007 roku pojawił się w filmie „Ryś” w roli Boogiewoogiewicz.

Arek Skolik należy do grona muzyków, którzy nie starają się być nowatorscy za wszelką cenę, raczej chyli on czoła przed dziesięcioleciami tradycji, starając się wpisać w nią swój muzyczny temperament. Lista muzyków, z którymi współpracował jest imponująca: Lee Konitz, Janusz Muniak, Tomasz Gwinciński, Leszek Możdżer, Maciek Sikała, Tomasz Szukalski, Piotr Baron, Piotr Wojtasik, Krzysztof Popek, Jerzy Milian, John Zorn, Steve Logan, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Tymon Tymański, Jan Ptaszyn Wróblewski, Jacek Niedziela, Wojciech Niedziela, Shakin Dudi, Jarosław Śmietana, Nigel Kennedy, Wojciech Karolak, Piotr Cieślikowsk, Stanisław Soyka. Od lat zajmuje czołowe miejsca w ankiecie pisma Jazz Forum w kategorii perkusista jazzowy.

Tomasz Grzegorski jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Zadebiutował na scenie jazzowej w 1997 roku w zespole Quintessence Eryka Kulma. W roku 1998, wraz z zespołem Parnas Jazz Quintet zostali laureatami 1-go miejsca na festiwalach: Jazz Juniors, Pomorskiej Jesieni Jazzowej, oraz 2-go miejsca na Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlcach. W 1999 roku rozpoczął współpracę z Jerzym Małkiem i jego kwintetem. Zespół zdobył 1 miejsce na festiwalach: Jazz Juniors’99,Pomorska Jesień Jazzowa’99, oraz Konkursie Młodych Zespołów Jazzowych w Gdyni 2000. Tomasz Grzegorski jest również laureatem 3-go miejsca Międzynarodowych Zmagań Jazzowych w Szczecinie’03. W 2005 roku został zaproszony przez światowej sławy skrzypka Nigela Kennedy do zespołu Nigel Kennedy International Quintet z którym to grał koncerty na całym świecie: w Australii, Austrii, Chinach, Czechach, Francji ,Japonii, Korei Płd., Libanie, Norwegii, Palestynie, Szwajcarii, Szwecji i Ukrainie. Współpracował i nagrywał między innymi z:Januszem Muniakiem, Kazimierzem Jonkiszem, Markiem Bałatą, Andrzejem Cudzichem, Wojciechem Groborzem, Wojciechem Karolakiem, Leszkiem Kułakowskim, Jarosławem Śmietaną, słowackim triem Nothing But Swing, Josef „Dodo” Sosoka Jazz Family oraz kubańskim trębaczem Lazaro Cruz’em. Występował na wielu festiwalach w kraju jak i zagranicą min.: Jazz Jamboree, Jazz nad Odrą, Sopot Molo Jazz Festiwal, Jazz na Starówce, Świdnik Jazz Festiwal, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Komeda Jazz Festiwal, Kaunas Jazz Festival (Litwa),Swing White Nights (St. Petersgurg, Rosja),Jazz pod Hradom (Słowacja),Leverkusen Jazztage (Niemcy), Hague Jazz Festival (Holandia) i wielu innych.

9 kwietnia 2016

Krzysztof Majchrzak „K” Solo Project „Sound Impressions”

Premiera nowego programu muzycznego wybitnego basisty wzbogaconego obrazami Yacha Paszkiewicza i Jeana Pierre’a Boenneca odbędzie się w sali OPK 9 kwietnia o godz. 19. Bilety po 25 i 15 zł Ośrodek sprzedaje od godz. 8.00 29 marca.

Zapraszamy do muzycznego świata Krzysztofa Majchrzaka. Podczas solowego koncertu przeniosą się Państwo do krainy dźwięków, którymi muzyk malować będzie bogaty w brzmienie świat barw. Założeniem projektu „Sound impressions” – jak wyjaśnia kompozytor – jest bowiem to, aby każdy z dźwięków miał inne centrum tonalne, odpowiadające poszczególnej barwie z szerokiej palety kolorów. Koncert oparty jest na oryginalnych kompozycjach Krzysztofa Majchrzaka oraz wolnej improwizacji, w której wykorzystuje własne transkrypcje fragmentów utworów Witolda Lutosławskiego. Podczas spektaklu muzyk gra jednocześnie na basach oraz gitarze unison z wykorzystaniem samplera.k.m.Od niedawna kompozytor poszerzył formułę koncertu o video prezentację, pojawiającą się w tle. Została ona przygotowana specjalnie na tę okazję. Jej autorem jest mistrz polskiej szkoły video clipu – Yach Paszkiewicz oraz znakomity francuski artysta, realizator krótkich form filmowych Jean Pierre Boennec.

Krzysztof Majchrzak – jeden z najbardziej twórczych gitarzystów basowych w Europie. Współtwórca formacji WESTON – MAJCHRZAK – GEMBALSKI „Magic Hands”, Labirynt, Tie Break i Sunset. Współpracował z New Jazz Band, Street Blues, Symphonic Sound Orchestra Jarosława Śmietany. Od roku 1988 mieszka i tworzy we Francji [Wikipedia].

Jan „Yach” Paszkiewicz - polski reżyser. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Współtwórca Festiwalu Polskich Wideoklipów Yach Film. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. Autor ponad czterystu teledysków. Współpracował m.in. z takimi wykonawcami jak: De Mono, Kult, Kazik Staszewski, Apteka, Maciej Maleńczuk, Wojciech Waglewski, Golden Life, Hey, Budka Suflera, Big Day, Formacja Nieżywych Schabuff, Bielizna, Big Cyc, Czarno-Czarni oraz Majka Jeżowska [Wikipedia].